Vertrouwenspersoon en klachtenregeling
Wij doen onze uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent over ons of onze dienstverlening. Dat willen we graag weten, zodat we ervan kunnen leren en verbeteringen kunnen doorvoeren.
Klachtenregeling Saraah Huis
Klachten kunnen over van alles gaan: over slecht eten, een gebrekkig gebouw, over huisgenoten, maar ook over iets wat de volwassenen en medewerkers doen, of niet doen. Een klacht gaat dus over iets waarvan jij vindt dat het niet goed is en waarvan jij last hebt. Wij doen ons werk zo goed mogelijk, toch kan er soms iets misgaan. Hier willen we van leren, en daarom hebben we geregeld dat je met je klacht bij deskundige hulp terechtkomt.
Zit je ergens mee en wil je erover praten?
Het beste is om dan eerst over jouw klacht/knelpunt/probleem te praten met de betrokken personen. Wanneer je dat niet kunt of wilt, kun je contact opnemen met de vertrouwenspersoon. Bij Saraah Huis is er voor de jongeren een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Die kan jou helpen en advies geven. Samen zoeken jullie naar een oplossing. Lukt dat niet, dan kan de
vertrouwenspersoon je helpen bij het indienen van een formele klacht. Een gesprek met de vertrouwenspersoon is niet verplicht. Je kunt ook direct een klacht indienen bij de klachtencommissie.
Vertrouwenspersonen
Onze vertrouwenspersonen zijn van Jeugdstem (voorheen AKJ).
Je kunt Jeugdstem op verschillende manieren bereiken:
- Telefoon: 088 555 1000. Je kunt ons bellen op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur.
- Via de online chat via de website: https://jeugdstem.nl/. De chat is doorgaans geopend van maandag t/m donderdag van 16:00-20:00 uur en op vrijdag van 15:00-17:00 uur.
Je mag altijd samen tot een oplossing te komen. Lukt dat niet of wil je dat niet? Dan kun je de direct klachtencommissie benaderen.
Hoe dien je een klacht in?
Je kan je klacht indienen via:
https://klachtenportaalzorg.nl/klacht-indienen-klachtenportaal-zorg/
Denk eraan om in je gegevens achter te laten
- Hoe je heet, je voornaam en achternaam;
- Jouw e-mailadres;
- Telefoonnummer;
- Of je bij Saraah Huis woont of dat je ouder/pleegouder/verzorger bent van een kind of jongere
van Saarah Huis.
Beschrijf daarna wat je klacht is en over wie het gaat. Hoe duidelijker het je lukt je klacht te beschrijven, hoe makkelijker het voor de Klachtenportaal Zorg wordt om je verder te helpen. De klacht wordt rechtstreeks door de Klachtenportaal Zorg ontvangen.